Ruch na świeżym powietrzu to mnóstwo korzyści dla organizmu!

Ruch na świeżym powietrzu to mnóstwo korzyści dla organizmu. Poza wszystkimi walorami zdrowotnymi, treningi na boiskach zewnętrznych wpływają na samopoczucie dzieci, radość z gry, zaangażowanie i komfort pracy.

Treningi na świeżym powietrzu sprzyjają lepszemu dopływowi powietrza do organizmu. W ten sposób zapobiegamy niedotlenieniu, mogącemu skutkować zniechęceniem, ospałością, problemami ze snem, spadkiem koncentracji i trudnościami z pamięcią.

Trenując na świeżym powietrzu dostarczymy organizmowi większe dawki tlenu, co przekłada się na poprawę pracy serca, układu oddechowego i mózgu, a krew szybciej krążąca naczyniami krwionośnymi usprawni metabolizm i ułatwia usuwanie toksyn z organizmu.

Ruch w plenerze wzmacnia także układ odpornościowy, przyczynia się do bardzo ważnej dla zdrowia intensywnej wentylacji płuc, zaostrza apetyt, a w słoneczne dni wzmaga się produkcja witaminy D odpowiedzialnej za silne kości i zdrowe zęby.

Treningi na świeżym powietrzu wymagają zwiększenia koncentracji oraz mobilizacji – dzięki tym czynnikom dzieci stają się bardziej wytrwałe jako młodzi sportowcy.
Zabawa na świeżym powietrzu jest doskonałym połączeniem przyjemnego z pożytecznym. Warto więc korzystać z tego połączenia. Ostatecznie korzyści czerpie nie tylko dziecko, ale i rodzice. Lepszy apetyt, brak problemów ze snem, poczucie „zdrowego zmęczenia” oraz dobrze wykorzystanego czasu – samo dobro.

Mówi się, że „nie ma złej pogody na trening, jest tylko złe ubranie”. Polecamy nasz wpis nt. ubioru odpowiedniego na jesienny trening: Jak ubrać dziecko na trening w chłodniejsze dni?

Pamiętajcie, że trenujące dziecko odczuwa temperaturę zupełnie inaczej niż czekający na ławce rodzic. Dzieci nie przeziębiają się na treningu, ale po nim. Ważne, by zaraz po treningu, gdy organizm traci temperaturę, odpowiednio zabezpieczyć dziecko kurtką czy ciepłą bluzą.

Rodzice dzieci trenujących z nami dłużej zauważają różnicę w odporności dzieci na jesienne przeziębienia – występują znacznie rzadziej lub wcale. Naszym celem jest nie tylko nauczenie dzieci gry w piłkę, ale także kształtowanie zdrowych i silnych organizmów, co przekłada się na codzienne życie dziecka.